sâmbătă, 13 iunie 2015

MAI APROAPE DE NATURA

Sunt nascuta si crescuta la tara,studiile le-am facut in oras dar stiam de mult ca tot pe plaiurile mele imi voi desfasura activitatea,de aceea am si ales sa fac meseria pe care o am.

Asta inseamna ca mereu am fost aproape de natura;dar pana acum cateva luni nu am privit-o atat de atent, ca pe un ajutor benefic sanatatii noastre,modului nostru de viata...ca pe un prieten bun..bun de tot.

De cateva luni sunt intr-o continua cautare..Caut sa inlocuiesc chimicalele din viata noastra cu alternative homemade sau culese de pe marginea drumului...Cu alternative ieftine si sanatoase.

Cu postarea asta nu caut decat sa impartasesc produsele pe care le-am inlocuit cu mult mult mai bunele variante,pentru ca si eu m-am bucurat cand le-am citit pe alte site-uri.

In primul rand am renunat la a mai folosi deodorante din comert.Cand esti comod si ai scuze ca "nu am timp","nu am ingrediente" cele din comert sunt o varianta extrem de buna.
Apoi,cand te gandesti la chimicalele din el si la beneficiile unui deo homemade..iti sufleci mainile si iti faci timp,iti procuri  ingredientele .
Eu am gasit reteta de deodorant AICI si sunt deja  la a doua preparare.Ce am facut in plus la  a doua sarja este ca am folosit si pudra de piatra de alaun pe langa bicarbonat.

Feedback-ul?Pai..sunt la a doua sarja,asta spune tot.Ah,ba chiar pentru mine este mai eficient decat unul din comert.


Pe langa deo,am facut si un unt de corp a carui reteta o gasiti AICI .
Extrem de bun,lasa pielea atat de catifelata si hidratarea tine chiar si 2 zile.Eu am pus ulei esential de ylang ylang si,combinat cu mirosul delicios al untului de cacao si al untului de cocos...are un miros discret...un miros neartifical..nu stiu cum sa il definesc altfel.
Ingredientele le gasiti la toate magazinele naturiste tip Plafar.

Am decorat si capacele recipientelor in care le tin:


Am lasat in urma si comoditatea de a cumpara ceaiuri de la farmacie.Adun plantutele,le fac buchete si le pun la atarnat in camara.


Coada soricelului,menta,pelin,sunatoare..etc..etc...Placerea de  a le aduna cu mana ta este cu atat mai mare...


Alte chimicale pe care le-am taiat de pe lista(chiar astazi le-am taiat) sunt cele din balsamul de rufe.
Am citit  pe net ca otetul alb pus in spatiul din masina , destinat balsamului de rufe,alaturi de cateva picaturi(10-15 sau cate doriti) de ulei esential de lavanda,portocale etc,fac un excelent balsam de rufe.


Si da,fac intr-adevar.Am incercat astazi,mirosul de otet nici nu este prezent cand deschid masina de rufe..doar cel de lavanda.Pe langa asta,otetul dezinfecteaza rufele si masina de spalat de calcarul din apa.Incercati,eu nu mai cumpar balsam de rufe...in schimb cumpar ulei esential de lavanda..asa tin si moliile departe de dulapuri :D.
De asemenea folosesc sapunuri homemade pe care le cumpar de pe breslo sau de pe net.
Ah!Si la balsamul de par am renuntat:limpezesc parul cu apa si otet sau apa si zeama de lamaie plus 2 picaturi de ulei esential pentru miros..sau fara.

Sper sa va fie utila postarea mea.Mi se pare ca atunci cand testezi lucrurile astea trebuie sa impartasesti..sa incerce si altii..poate vor descoperii aceleasi beneficii ca si tine.

Si caut sa mai elimin din chimicale.ma gandesc  la sapunul pt par(nu am incercat),vreau sa imi fac bile efervescente pentru baie,vreau sa incerc un detergent de vase homemade etc..etc...
Va tin la curent.
O zi frumoasa!

20 de comentarii:

  1. Mie nu mi-a priit samponul solid pt par.... Matura aveam in cap.:)

    RăspundețiȘtergere
  2. :D Otetul e minunat pe post de balsam la masina de spalat si pentru clatit parul <3.
    Eu nu suport uleiurile esentiale... :)) - de fapt cel de lavada e vinovat de intoleranta mea pt tot ce e mentolat sau parfumat...

    Imi place tare mult cum ai decorat recipientele :D si cum strangi plantute.
    :D

    Ce minunata e natura !! <3
    pupici
    rux

    RăspundețiȘtergere
  3. Nici nu stiu ce-mi place mai mult,cutiutele,plantele uscate,produsele homemade,fotografiile...
    Imi place tare mult cum ai decorat capacele la cutii,ti-e mai mare dragul sa le privesti!!!
    Felicitari pentru tot ce faci!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cu deo roll-on am si eu o problema, unele sunt extrem de agresive, irita. Acum am unul natural, dar cumparat. Am avut homemade si trebuia sa-l tin la frigider, altfel se inmuia. N-am incercat eu sa prepar, doar cu sapunul am mai cochetat, e placut sa-ti faci tu ceea ce doresti.

    RăspundețiȘtergere
  5. Felicitari! Si eu inlocuiesc uneori chimicalele.
    In loc de balsamul de rufe poti pune si bicabonat de sodiu.
    O seara placuta! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu numai ca este folositoare postarea ta, dar este atat de frumoasa, colorata, calda. Te imbratisez cu drag. Chiar daca nu am mai lasat urme, te citesc cu drag mereu.

    RăspundețiȘtergere
  7. Tare mult mi-a placut postarea aceasta :). Imi place la nebunie cum ai strans plantele pentru ceai.
    Cat despre chimicale, si eu incerc sa mai scap de ele. O sa incerc si eu varianta cu otetul in masina de spalat.
    Mult spor in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  8. minunate preocupări! am auzit de multe din cele care ai scris dar, din păcate, nu realizez decât activitatea privind plantele medicinale pe care le strângem şi le uscăm toată vara, apoi le consumăm tot anul din săcuţii de pânză ce stau încolonaţi. pe sârma de rufe, de pe terasa casei!
    cu drag, îţi doresc mult spor în activităţile tale!

    RăspundețiȘtergere
  9. Aici ma regasesc si eu, trebuie sa scriu si eu despre ce folosesc in loc de cosmetice de magazin.
    Imi plac foarte mult cutiutele in care tii untul si deodorantul, si buchetele de plante medicinale sunt atat de romantice! Dantela e lipita? Tocmai caut un adeziv potrivit pentru dantela.

    RăspundețiȘtergere
  10. foarte folositoare postarea ta! iar pozele imi plac fffffff mult! in special cea cu cosuletul plin de bunatati! :) O zi frumoasa, Ioana

    RăspundețiȘtergere
  11. Felicitari pentru decizia ta!Postarea este importanta si sper sa atraga pe cele ce citesc blogul tau!

    RăspundețiȘtergere
  12. ia sa merg si eu la cules de plante medicinale :)
    cutiutele decorate arata minunat!
    eu folosesc produsele Gerovital pentru fata si corp. Sunt f multumita de ele.

    RăspundețiȘtergere
  13. Datorita alergiilor si eu am redus din multe chimicale. Fata de tine eu nu stiam si nici nu stiu sa mi le produc singura, dar am remarcat ca pot trai si fara cosmetice, fara sa ma spal des cu sapun pe miini (dar dupa ce umblu in lada cu compost sau vin de la gradina sau spal incaltminte etc, e neaparat sa ma spal). La spalat rufe am redus detergentul la jumatate din cat recomanda ei si bag clatire dubla. Si e bine si asa (sosetele albe de ex. de 2-3 ori pe an le inalbesc). Balsam de rufe nu mai folosesc de 10 ani, la recomandarea unui dr dermatolog - acum pun putin otet - cam 50-100ml periodic - e suficient si in loc de calgon.
    Pt aromatizat rufele am niste saculeti cu lavanda prin dulap dar si unii ce ii bag in masina de spalat rufe. Ies usor aromate - atat ca saculetul il pot refolosi de 4-5 spalari si gata.
    Menajul il fac partial cu detergent de vase, sau deseori doar cu apa; otet/bicarbonat ma ajuta sa indepartez calcar de pe chiveta/gresie. Nu am gasit alternativa pt toaleta, asa ca iau cate un tub de curatator de la DM si il folosesc 1 data pe saptamana si e suficient.
    Parfumuri nu pot folosi (alergii). Gel de dus, creme de corp nu pot.
    Deodorant folosesc dar rar - am incercat sa las corpul sa se descurce - daca stiu ca e zi stresanta insa folosesc (sunt atenta sa nu fie cu aluminiu ca la un anterior am facut o ditamai iritaia .... )

    Stii care e primul castig? mai putini bani cheltuiti pe chimicale si mai ales pe medicamente - daca acum 10 ani aveam 2-3 vizite anuale la dermatolog si retete lungi .. acum 0.

    Ce am redescoperit: uleiurile pt miini si picioare (acum au venit sandalele si aerul uscat si mi se usuca pielea dar isi va reveni in 2-3 sapt). Uleiul de floarea soarelui sau masline sau migdale fac minuni si sunt la indemana.

    RăspundețiȘtergere
  14. Frumos, daca stai la tara poti planta si lavanda, asta-i visul meu sa stau la casa si sa plantez multa , multa lavanda! Sunatoare si coada soricelului am cules si eu cand am fost la mama, dar nu stiu la ce foloseste pelinul, am sa caut, stiu ca mamaie facea sapun din el, sapun din ala de casa, pe care acum il apreciez, atunci imi era indiferent!

    RăspundețiȘtergere
  15. Aceasta postare mi-a mers drept la inima... si noi am inlocuit foarte multe din chimicale si ne simtim foarte bine, in plus facem si economii...
    Si noi folosim acelasi deodorant, suntem la a patra sarja cred :) noi adaugam ceara de albine, in comentariile de la postarea mea mai este o reteta de deodorant, daca imi permiti pun aici link-ul :)
    https://ornamentehandmade.wordpress.com/2013/08/07/antiperspirant-handmade/

    Am inlocuit si detergentul cu nuci de sapun, de cativa ani, deja si pe langa faptul ca sunt naturale, sunt si economice (un kilogram costa aprox 40 lei si ajunge pentru o familie de 2 adulti cam un an). In loc de balsam de rufe pun otet alb diluat cu apa, am renuntat sa pun si ulei esential pentru ca oricum nu se pastra mirosul si locasul pentru balsam era uleios... pun in schimb ulei esential cand spal pe jos, apa cu otet si 5 picaturi de ulei esential si miroase delicat in toata casa.

    Am facut si noi bile efervescente si nu am simtit ca ar face diferenta, poate doar daca bilele sunt foarte mari...

    Curat tartrul de pe chiuveta si de pe dus cu coaja de lamaie, dupa ce o storc, frec chiuveta si dusul cu interiorul cojii, las minim o jumatate de ora si se curata foarte frumos...

    Am citit la Acasa cu Ama ca urmele de ceai de pe ceainic se curata foarte usor cu sare de lamaie...

    RăspundețiȘtergere
  16. a venit toamna si ma uit ca darurile naturii sunt la sfarsit.

    Te-ai gandit si sa vinzi din ce colectezi/produci? eu am un stoc mic de plante de ceai ( de pe balcon si din mini gradina), dar ma gandesc ca sunt multe persoane aici ce si-ar dori un produs loca si de calitate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nuuu..in niciun caz..nu am timp sa fac atat de mult incat sa si vand..nici nu mi s-a cerut vreo-data si nici nu as putea.Mai este si faptul ca ce mi se pare mie bun si frumos..pe altul poate dezamagi..asa ca imi vad de treaba mea si incerc sau mesteresc lucrusoare doar pentru cei dragi mie.
      Te imbratisez!

      Ștergere
  17. Ce blog dragut ai, ma inscriu la followers si sper sa ne incanti in continuare cu poze frumoase!!!
    Si eu fac cam tot ce ai scris tu..otetul cu apa pt par e minunat!
    Otetul e bun si pentru depunerile de calcar din baie.
    Ce frumos ca ti-ai culesc plantutele..da, cred ca ar trebui cu totii sa ne reorintam catre natura si sa nu mai apelam la varianta usoara care inseamna de multe ori produse toxice.
    Ca deo eu folosesc apa cu bicarbonat-ff eficient sau un stick din piatra de alaun.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Luiza multumesc si ma bucur de cunostinta.
      Multumesc din suflet pentru cuvintele tale si iti trimit o imbratisare ...
      AM si eu stick din piatra de alaun dar mi se pare un pic mai incomod de folosit...
      Insa pentru orice este natural..sunt PRO

      Ștergere

Iti multumesc frumos pentru comment.